Monday, March 14, 2011

nikmat syurga akhirat LEBIH meriah...

Mualaf mati dipercayai dibunuh anak


2011/03/15
KULIM: Seorang lelaki yang memeluk Islam kira-kira seminggu lalu, ditemui mati dengan kesan kecederaan di kepala dan badan, akibat dipukul oleh anak kandungnya sendiri di rumahnya di Taman Selasih di sini, kelmarin.

S Ramadas, 63, ditemui berlumuran darah dalam keadaan terlentang di atas katil dalam bilik tidur utama, kira-kira jam 10.30 malam oleh sepasukan anggota polis selepas menerima aduan daripada suspek kononnya bapanya meninggal dunia.
Berikutan itu, anak sulung mangsa berusia 38 tahun yang bekerja sebagai buruh, ditahan bagi membantu siasatan kes yang disiasat mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan kerana membunuh.
Ketua Polis Daerah Kulim, Superintendan Ghuzlan Saleh, berkata sebelum itu anak lelaki mangsa memaklumkan kepada polis kononnya dia menemui mayat bapanya tanpa memberitahu kejadian sebenar.

Berikutan itu, sepasukan polis ke rumah suspek dan menemui mayat mangsa dengan kecederaan di kepala dan badan, dipercayai dipukul dengan objek keras.

Bagaimanapun, Ketua Balai Polis Kulim, Cif Inspektor Mohd Azlan Abdul Kadir, yang mengambil keterangan suspek mendapati keterangan diberikan bercanggah dengan aduan dibuat ketika mendakwa menemui mayat bapanya.

"Selepas menyoal siasat suspek, dia mengaku melakukan kekerasan terhadap bapanya sehingga menyebabkan kematian dengan memukul. Kejadian itu dipercayai berpunca daripada perselisihan faham dua beranak itu," katanya di sini, semalam.
Mangsa yang mempunyai tiga anak, memeluk Islam pada 8 Mac lalu. Mayatnya dihantar ke Hospital Kulim untuk bedah siasat dan jenazahnya akan diuruskan oleh Pejabat Agama Islam Daerah Kulim Kedah (PADK) untuk dikebumikan.

No comments:

Post a Comment