Tuesday, April 26, 2011

kini lebih mudah/murah tok ngorat dara yang dingokkan leh spinner...


Awas wanita!

Oleh Nazdy Harun dan Zaid Salim
am@hmetro.com.my
E-mel Artikel Cetak Artikel Tanda Artikel Besarkan Saiz Teks Kecilkan Saiz Teks Komen Artikel
BERBAHAYA...Ejoe menunjukkan serbuk perangsang seks.
BERBAHAYA...Ejoe menunjukkan serbuk perangsang seks.

KUALA TERENGGANU: Caranya mudah. Cuma koyak, campurkan ke dalam minuman dan kacau hingga sebati, namun kesannya amat berbahaya kerana ia dikatakan mampu meningkatkan nafsu seks wanita secara mendadak hingga memudahkan mereka menjadi mangsa rogol.

Bungkusan serbuk perangsang seks yang berharga RM15 hingga RM50 sebungkus itu kini sering digunakan lelaki hidung belang sekitar bandar ini untuk memerangkap wanita yang baru dikenali hingga ke bilik tidur.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Negeri, Asisten Komisioner K Manoharan meminta orang ramai terutama wanita lebih berhati-hati untuk mengelakkan mereka menjadi mangsa lelaki yang melakukan jenayah seks menggunakan serbuk perangsang seks terbabit.

Menurutnya, biarpun belum menerima laporan kes khususnya rogol yang menggunakan bahan perangsang seks terbabit, polis tidak menolak kemungkinan kejadian seperti itu boleh berlaku.

Kaji serbuk perangsang
Oleh Nazdy Harun
am@hmetro.com.my

KUALA TERENGGANU: Tindakan susulan sudah dilakukan pihak berkaitan bagi mengetahui isi kandungan serbuk perangsang yang didakwa mampu meningkatkan nafsu wanita seperti dilaporkan Harian Metro, semalam.

Sumber Bahagian Farmasi Jabatan Kesihatan Negeri Terengganu, berkata serbuk perangsang berkenaan sudah dihantar ke unit kimia untuk dianalisis kandungannya.

Menurutnya, pihaknya juga sudah meminta unit berkenaan memberi keutamaan terhadap kajian ke atas serbuk terbabit untuk mengetahui isi kandungan bahan rangsangan itu.

Katanya, pihaknya akan memaklumkan kepada Harian Metro mengenai isi kandungan bahan rangsangan itu selepas proses kajian selesai dijalankan.

Sebelum ini pada 14 April lalu, wartawan Harian Metro sudah menghantar sampel bahan perangsang berkenaan ke Bahagian Farmasi jabatan terbabit.

Semalam, Harian Metro melaporkan mengenai kewujudan serbuk perangsang itu yang dijual di bandar raya ini dengan harga antara RM15 hingga RM30.


Tiada jalan pintas untuk capai kepuasan batin

KUALA LUMPUR: “Ramai pengguna tertipu dengan dakwaan serbuk dan ubat tertentu yang dikatakan mampu mengghairahkan pasangan untuk melakukan hubungan seks. Yang ada hanyalah kandungan diragui terdiri daripada bahan peradang yang boleh merosakkan organ dalaman tubuh.

“Tiada jalan pintas untuk mencapai kepuasan dalam hubungan melainkan dengan layanan kasih sayang dan persefahaman yang baik bersama pasangan. Penggunaan bahan terbabit hanya memudaratkan kesihatan untuk satu jangka masa lama,” kata pakar sakit tuan, Dr Ismail Thamby.

Menurutnya, pada pandangan umum, kebanyakan ubat rangsangan sama ada serbuk mahu pun pil yang dijual secara meluas di pasaran mengandungi Afrodisiac, sejenis bahan yang boleh mendatangkan keghairahan melakukan hubungan kelamin.

Namun, ia adalah persepsi semata-mata kerana secara psikologi, masyarakat akan menganggap penggunaan ubatan tertentu mampu mendatangkan rasa ghairah pasangan kerana kebergantungan yang tinggi kepada pengambilan bahan terbabit.

“Kajian menunjukkan, kawalan minda yang baik dapat membantu seseorang menangani kehendak seks selain membantu menghindari keinginan melakukannya di luar nikah yang ditegah agama.

No comments:

Post a Comment